close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לתכנון יעיל של חדר הארונות שלך

מערכת שורשט טבת, תשפא24/12/2020

בבתים בהם רוצים לתכנן חדרי ארונות, המאפשרים גישה לחלל מסודר ומאורגן שבו נמצאים הבגדים, הנעליים והאקססוריז - התכנון צריך להשפיע על הנוחות והיעילות. המאמר ייתן טיפים לתכנון יעיל של חדר הארונות

תגיות:

מתכננים לפי המטרה ומודדים

המטרה של תכנון חדר ארונות היא לקבל חלל מאורגן ומסודר, נגיש ומרווח המאפשר בחירה ועונה על הצרכים שלכם. ללא תכנון ממוקד מראש יהיה קשה להגשים את החלום ואז תאלצו להישאר רק עם ארון קיר סטנדרטי. לפיכך, בראש ובראשונה

יש לבדוק אם ברשותכם חלל מספיק גדול לעיצוב החדר עליו חלמתם תמיד. ישנם מקרים בהם החדר יהיה במידות לא סטנדרטיות ולכן חשוב למדוד את המרווחים, הפינות, התקרה המדורגת אם קיימת ועוד. אם בחדר יש חלונות יש לקחת בחשבון את המידות שלהם, למקם על פיהם שקעי חשמל ומתגים הנחוצים לכם.

במידה ואין חלונות יש להתקין ונטה או מערכת אוורור אחרת מראש. כל האלמנטים הללו חייבים להיות מותקנים לפני התקנת הארונות כדי שלא ייחסמו. רק לאחר התקנתם יש למדוד, להחליט על מיקום הארונות ולתכנן את סוגם. בדרך כלל ארונות הזזה הם הפרקטיים ביותר מכיוון שהם לא תופסים הרבה מקום כמו ארונות קיר, הדלתות שלהם נוחות לשימוש והם ניתנים להתאמה אישית. על גודל ארון משפיעים גם מספר הפריטים אותם תכניסו אליו ולכן חשוב להכין רשימה עם חלוקה נבונה שלהם במגירות, במדפים ועל מתלים, בהתאם למה שתזדקקו לו באופן שוטף.

תכנון ממוחשב

עד כה התכנון היה כללי וכעת צריך להיכנס יותר לעומק ולשרטט את התוכנית. אם מעצבים חדר ארונות באמצעות מעצבת היא יכולה להוציא הדמיה ממוחשבת כיצד הארון ייראה בפועל. כך בודקים שאכן הארונות עונים על הצרכים שלכם ומתאימים לחלל. בהדמיה מתייחסים למרווח בין הארונות, לעומק ארון התליה, עומק ארון בגדים מקופלים, מיקום דלתות ההזזה, המסילות, מדפים, מגירות וכד'. כאשר החלל קטן יש להעדיף יותר פתרונות אחסון כמו מדפים ומגירות ובחלל גדול יותר מרחב לתליה. ההדמיה תיתן לכם מושג אם תצטרכו להגביה את הארונות שישפיעו על היציבות שלהם. בנוסף, יש לתכנן בהדמיה את התאורה הפנימית וקרש גיהוץ מתקפל או נשלף. סידור ועיצוב הארונות יהיה בהתאם לגודל החדר.

עיצוב חדר הארונות

עיצוב החלל של חדר ארונות משפיע על האווירה בחדר ועל סגנון חדר השינה במידה והוא מחובר אליו. כשרוצים להשיג הרמוניה בין חדר הארונות לחדר השינה יש לבחור צבעים דומים או גוונים שונים של צבע מסוים. בחירת צבעים בהירים תעניק לחלל מראה רחב יותר, צבעים כמו כחול, ירוק או סגול יפתחו את האנרגיות ויגרמו לתחושת רוגע ואילו צבעי אפרסק וגוונים של חום יעניקו תחושה של יציבות. אפשר לשלב בחדר גם טפטים אך לא צבעוניים יתר על המידה. ברשת ארונות הראל ניתן לקבל ייעוץ מקיף לגבי תכנון חדר הארונות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה